Wnioski obowiązujące beneficjentów w 2024 roku
– Informacja o wyborze turnusu
Środki ortopedyczne i pomocnicze
Bariery:
Wnioski dla organizacji:
– wymagane załączniki:
Załączniki do części A wniosku
- Status prawny.
- Dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej dwóch lat przed dniem złożenia wniosku.
- Sposób reprezentacji (pełnomocnictwo).
- Udokumentowanie posiadania konta bankowego wraz z informacją o ewentualnych obciążeniach.
- Wpis do ewidencji gospodarczej ( ważny 3 miesiące).
- Oświadczenie wnioskodawcy, że nie ma zaległości wobec PFRON.
- Oświadczenie, że wciągu 3 lat przed złożeniem wniosku nie był stroną umowy z funduszem.
- W przypadku gdy umowa została zawarta z PFRON oświadczenie, że zawarta umowa nie została rozwiązana z przyczyn leżących po stronie wnioskodawcy.
- Aktualny wypis z rejestru sądowego (ważny 3 miesiące).
Załączniki do części B wniosku:
- Nazwa, szczegółowy zakres i miejsce realizacji zadania – program merytoryczny imprezy.
- Udokumentowaną informację o posiadaniu środków własnych na realizację zadania.
- Udokumentowaną informację o innych źródłach finansowania zadania innych niż PFRON.
- Kosztorys wydatków związanych z realizacją zadania.
- Lista niepełnosprawnych uczestników imprezy wraz z podaniem stopnia niepełnosprawności.
- Dokumenty potwierdzające zapewnienie odpowiednich do potrzeb osób niepełnosprawnych warunków technicznych i lokalowych do realizacji zadania.
- Inne dokumenty:
- oświadczenie wnioskodawcy, że nie posiada wymagalnych zobowiązań wobec PFRON,
- oświadczenie o zatrudnianiu fachowej kadry do obsługi zadania.
W przypadku przedsiębiorców:
- Informacja o pomocy publicznej udzielonej w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, zgodnie z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
W przypadku zakładów pracy chronionej dodatkowo:
- Potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakłady pracy chronionej.
- Informacja o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres 3 miesięcy przed datą złożenia wniosku.
- Informacja o pomocy publicznej udzielonej w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, zgodnie z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
Sprzęt rehabilitacyjny – jednostki
- Aktualny wypis z rejestru sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej /ważny 3 miesiące/.
- Statut.
- Dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres, co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku.
- Sposób reprezentacji (pełnomocnictwo).
- Udokumentowanie posiadania konta bankowego wraz z informacją o ewentualnych obciążeniach.
- Udokumentowanie środków własnych i źródeł finansowania innych niż PFRON.
- Preliminarz zakupu sprzętu rehabilitacyjnego– załącznik nr 1 do wniosku.
- W przypadku, gdy Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu.
ustawy o swobodzie działalności gospodarczej dołączyć należy:
1) zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o
nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie.
2) informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt
inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis. - W przypadku ZPCH dodatkowo:
1) potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronione.j
2) informacja o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres 3 miesięcy przed dniem złożenia wniosku. - Deklaracja RODO